+371 29250084

schule@deutscheschuleriga.lv

08:00 - 18:30

Monday to Friday

+371 29250084

schule@deutscheschuleriga.lv

08:00 - 18:30

Monday to Friday

+371 29250084
schule@deutscheschuleriga.lv

Dzirnavu iela 16

Riga, Latvija

08:00 - 18:30

Monday to Friday

Diploms – Daudzvalodu Starptautiskais bakalaurāts (GIB)

RSVS Vidusskolas izglītības programma

Rīgas Starptautiskās Vācu Skolas vidusskolas (11.–12.) klasēs tiek īstenota GIB DP (Gemischtsprachiges International Baccalaureate Diploma Programme) jeb Bilingvālā Starptautiskā Bakalaurāta Diploma programma, kuras mērķis ir sniegt vispusīgu un izaicinošu izglītību, kas veicina ne tikai skolēnu akadēmiskās zināšanas, bet arī kritisko domāšanu, pētnieciskās prasmes un starptautisku redzējumu. Atšķirībā no standarta IB DP programmas, mēs sniedzam skolēniem iespēju iegūt GIB diplomu, kas ir pielīdzināms Vācijas Abitur diplomam, tādā veidā topošie studenti pēc RSVS absolvēšanas ir tiesīgi iestāties kā Vācijas, tā arī citās pasaules augstskolās.

Par programmu:

Katrs skolēns apgūst sešus mācību priekšmetus no dažādām jomām, tās ir:

  • Valoda un literatūra
  • Valodu apguve
  • Cilvēki un sabiedrība
  • Dabaszinātnes
  • Matemātika
  • Radošās disciplīnas (mūsu gadījumā šajā kategorijā pieejami vēl vienas svešvalodas kursi).

Katram skolēnam jāapgūst vismaz trīs augstākā līmeņa (HL) un divi līdz trīs standarta līmeņa (SL) priekšmeti, turklāt, lai iegūtu GIB diplomu, daži no priekšmetiem jāapgūst vācu valodā (vēsture, bioloģija, vācu valoda).

Papildus 6 obligātajiem eksāmenu mācību priekšmetiem, skolēniem jāapgūst arī “Zināšanu teorijas” (Theory of Knowledge jeb TOK) kurss, jāizpilda “Radošums, Fiziskās aktivitātes, Sabiedriskā labuma darbs” (Creativity, Activity, Service jeb CAS) kursa prasības, kā arī jāiesniedz “Paplašinātā eseja” (Extended Essay or EE).


Theory of Knowledge kursa pamatdoma ir palīdzēt skolēniem saprast, kā tiek iegūtas zināšanas un kā visefektīvāk mācīties.

Uzsvars tiek likts uz starpkultūru izpratnes veicināšanu, atvērtību un attieksmi, kas nepieciešama, lai cienītu un novērtētu dažādus viedokļus.

TOK galvenais mērķis ir nevis iegūt jaunas zināšanas, bet gan sniegt skolēniem spēju pārdomāt apgūto un aplūkot to no dažādām perspektīvām.

Creativity, Activity, Service kursa mērķis ir palīdzēt skolēniem attīstīt atbildības sajūtu, radošumu un sociālās prasmes, kā arī veicināt iejūtību un izpratni par citiem. Šos mērķus skolēni sasniedz, piedaloties dažādos projektos un īstenojot sabiedriski nozīmīgu darbu. Tādā veidā skolēni iemācās analizēt informāciju un skaidri un pārliecinoši paust savu viedokli, kas viņus sagatavo studiju procesam augstskolā.

Extended Essay jeb ir GIB diploma pamatprasība. Sadarbojoties ar darba koordinatoru, GIB kandidāti izstrādā un neatkarīgu pētniecības projektu viņus interesējošā jomā. Ar paplašinātās esejas palīdzību topošie studenti apgūst patstāvīgās pētniecības prasmes, sagatavojoties nākotnes studijām.


Īsumā par GIB diploma iegūšanu:

Vidusskolēni, kārtojot GIB DP eksāmenus sešos mācību priekšmetos, tiek novērtēti ar punktiem skalā no 1 līdz 7, kur maksimālais kopējais vērtējums var sasniegt 42 punktus. Turklāt ir iespējams iegūt līdz trīs papildu punktiem par trim iepriekš aprakstītajām programmas komponentēm – TOK, CAS un EE, kopumā dodot kandidātam iespēju sasniegt 45 punktus. Lai veiksmīgi iegūtu GIB diplomu, kandidātiem ir jāsasniedz vismaz 24 punktu skaits.

Plašāku informāciju par IBO iespējams atrast šeit: https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/

 


German International School of Riga is a Candidate School* for the IBO Diploma Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy – a commitment to high quality, challenging, international education that German International School of Riga believes is important for our students.

*Only schools authorized by the IB Organization can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme, or the Career-related Programme (CP). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted.

For further information about the IB and its programmes, visit www.ibo.org.